PRONAĐEN! Objavljeno jedno od najvećih otkrića 21. stoljeća!

Kako se i pretpostavljalo, vijest o planetu koji orbitira oko najbliže zvijezde od Sunca, Proxime Centauri, je potvrđena. Planet je nalik Zemlji, a nalazi se u tzv. nastanjivoj zoni oko zvijezde - zoni gdje je moguć život.

prdocia

U prilog tome idu i spekulacije znanstvenika da se na njemu nalazi voda. Vijest je objavljena danas u Munchenu u sjedištu Europske južne promatračnice (ESO). Planet, nazvan Proxima b kruži oko crvenog patuljka, a stručnjaci vjeruju da postoji šansa da je najbliži ekstrasolarni svijet na kojem bi moglo biti života.

Planet je otkriven uz pomoć spektrografa HARPS na 3.6-metarskom teleskopu La Silla u pustinji Atakama u Čileu u sklopu projekta Pale Red Dot (Blijeda crvena točka). Prikupljeni podaci pokazali su da planet tijekom kruženja po svojoj orbiti gravitacijom povlači crvenog patuljka i uzrokuje njegovo teturanje. Svoju zvijezdu Proxima b obiđe za samo 11.2 dana. Space

Astronom na sveučilištu Queen Mary i vođa tima Guillem Anglada-Escudé, za časopis Nature je rekao kako dugo znamo da oko mnogo zvijezda kruže planeti nalik Zemlji. "I nekako smo očekivali da bi ih obližnja sazviježđa mogla imati. No ovaj je najbliži. I zato je toliko uzbudljiv" - rekao je.

Planeti izvan sunčevog sustava se još nazivaju i egzoplaneti ili izvansolarni planeti. Kako se još mogu otkriti pogledajte ovdje.

Čuda prirode