Naučnici izmerili broj insekata koji migriraju

Britanski naučnici su po prvi put izmerili godišnje kretanje insekata koji migriraju leteći i nošeni vetrom. Po njihovom posmatranju, čiji je rezultat objavljen u časopisu "Sajens", jedinki tih insekata ima oko 3.500 milijardi i teške su ukupno 3.200 tona.

1315320275585ce1c1b8a16175744151 v4 big

"Ako se gustina insekata posmatrana na jugu Velike Britanije ekstrapolira u vazdušni prostor kontinenta, migracija insekata na velikim visinama može predstavljati najveće godišnje kretanje kopnenih životinja, uporedivo s najvećim migracijama okeanskih životinja", objasnio je Džejson Čapman iz Centra Univerziteta Eksiter za ekologiju i očuvanje, u Kornvolu.

On je jedan od autora studije sprovedene pomoću radara i druge tehnike, uz uzimanje uzoraka tokom više od deset godina.

Ti ogromni oblaci insekata po masi su više od sedam puta veći nego jata sa ukupno 30 miliona ptica koje svake godine napuste Veliku Britaniju tokom migracije ka Africi.

Polazišta i odredišta insekata nisu utvrđena ovom studijom. Prethodno posmatranje sugeriše, međutim, da mnogi poleću iz Velike Britanije ili se vraćaju preko Lamanša i Severnog mora.

Istraživači su primetili znatne varijacije u tim tokovima, povezane se godišnjim dobima, od masovne migracije ka severu u proleće, a u jesen ka jugu. Obe su sličnog obima.

"Veliki broj insekata koje smo proučavali, ima značajne ekološke funkcije koje su od suštinskog značaja za održavanje zdravlja ekosistema, kao što su polenska oplodnja, uništavanje štetočina na usevima, čak i obezbeđivanje hrane za insektivorne ptice i slepe miševe", rekao je Gao Hu, s Poljoprivrednog univerziteta Nankinga u Kini, koji je upravljao analizom radarskih podataka.

"Migracija životinja, naročito insekata, veoma je složeno ponašanje koje se razvija milionima godina i veoma je osetljivo na klimatske okolnosti", dodao je on.

"Migracija insekata može tako poslužiti kao pokazatelj globalnih ekoloških uslova", ukazao je Džejson Lim , iz Istraživačkog centra u Rotamstedu u Velikoj Britaniji.

Taj istraživač takođe objašnjava da "klimatske promene mogu izazvati smanjenje brojnosti mnogih vrsta insekata i povećavanje brojnosti drugih koji su veoma prilagodljivi i mogu da postanu štetočine na usevima".

Ova studija je razmatrala leteće insekte na visini većoj od 150 metara iznad tla, koristeći radare za insekte krupnije od 10 miligrama, a za sitnije su korišćeni uzorci uhvaćeni mrežom.

(BETA)