Gdje je nestao okus rajčice?

Što nedostaje rajčicama iz supermarketa? Prema mišljenju potrošača, rajčice nemaju okus, stoga su znanstvenici sa Sveučilišta Florida odlučiti vratiti okus u drage nam rajčice. U nastavku pročitajte kako im je to pošlo za rukom.

7paradajz

U studiji objavljenoj u časopisu Science, Harry Klee, profesor hortikulturnih znanosti pri Sveučilištu Florida na Institutu hrane i poljoprivrednih znanosti, otkrio je  kemijske kombinacije za bolji okus rajčice. „Samo popravljamo ono što je bio oštećeno u posljednjih pola stoljeća kako bismo rajčice pogurali natrag prema onome gdje su bile prije jednog stoljeća, pune okusa", navodi Klee, naglašavajući da ove tehnike uključuje klasičnu genetiku, no ne i genetske modifikacije. „Možemo poboljšati okus rajčice supermarketa."

Prvi korak je saznati koji od stotina kemikalija u rajčicama daje najveći doprinos okusu. Suvremene rajčice nemaju dovoljno šećera i kemikalija presudnih za bolji okus. „Te su osobine izgubile tijekom posljednjih 50 godina jer uzgajivači nisu imali alate za rutinsku provjeru okusa", dodaje Klee. Kako bi pomogli, istraživači su proučavali alele, odsječke DNA koji rajčicama daju njihove specifične osobine. Klee je usporedio taj koncept s DNA kod ljudi. Svi imaju isti broj gena u DNA, ali određena verzija svakog gena određuje osobine kao što su visina, težina i boja kose.

„Željeli smo saznati zašto suvremenim sortama rajčica nedostaju ti spojevi koji daju okus ", dodaje Klee. „ Smatramo da je do toga došlo jer se izgubilo više alela nego što je trebalo." Znanstvenici su zatim identificirati lokacije željenih alela u genomu rajčice. To je zahtijevalo procjenu svih gena. Zatim su mapirali gene koji kontroliraju sintezu svih važnih kemikalija. Nakon što su ih pronašli, koristili su genetske analize kako bi zamijeniti „loše" alele u suvremenim sortama rajčica s „dobrim" alelima.

Zato što je za uzgoj potrebno vrijeme, a znanstvenici proučavaju 5 ili više gena, Klee je zaključio kako bi nove genetske osobine iz njegova posljednjeg ispitivanja mogli čekati 3 do 4 godine dok se ne počnu proizvoditi u novim sortama rajčica.

Izvor: Sciencedaily.com