fbpx

Impuls Teme

bannerTransition

Protekli mjesec u Repulici Srpskoj prošao je u znaku britanskih obavještajaca, domaćih izdajnika i stranih plaćenika, "udruženih s jednim ciljem", "rušenja" Republike Srpske i Milorada Dodika.  

piše: Jelena Jevđenić

Pred zvanični početak predizborne kampanje, iako svi znaju da predizborna kampanja nikad i ne prestaje u BiH, počinje i svakodnevno bombardovanje javnosti raznim paranoičnim teorijama zavjere.

Protekli mjesec u Repulici Srpskoj prošao je u znaku britanskih obavještajaca, domaćih izdajnika i stranih plaćenika, "udruženih s jednim ciljem", "rušenja" Republike Srpske i Milorada Dodika.  

20. juna u Dnevniku Radio televizije Republike Srpske objavljuje se da je "RTRS u posjedu dokumenta stranih službi o djelovanju u BiH". "Počela je složena obavještajno-medijska operacija zapadnih službi u BiH. Nakon što je britansko Ministarstvo odbrane javno obznanilo dolazak 40 britanskih specijalaca za obavještajni rad, procurio je i dokument koji do detalja opisuje plan britanske Obavještajne službe u BiH. Cilj ove akcije jeste kompromitovanje i napad na Milorada Dodika i njegove saradnike, odnosno serija režiranih protesta i uličnih nemira kako bi se srušila vlast i instalirala podobna, 'zapadna garnitura'“, navodi RTRS. 

RTRS u posjedu dokumenta stranih službi o djelovanju u BiH

Narednih dana RTRS, kroz izvještaje u Dnevnicima, nastavlja sa pričom o "rušenju" Republike Srpske. U centralnom Dnevniku 2 javnog servisa Radio televizije Republike Srpske (RTRS), 22. juna 2018. godine emitovan je prilog u kom su organizacije Omladinski kulturni centar, Zašto ne, Omladinski pokret Revolt, Oštra nula i Geto, svi iz Banjaluke, označene kao dio aktivnosti plana za "rušenje" Dodika i RS koji se obavlja preko nevladinog sektora.

U prilogu se navodi: "Nakon što smo prenijeli dijelove plana za rušenje Milorada Dodika s vlasti, dolazak kontingenta britanskih obavještajaca, te plaćenih domaćih lica, ali i činjenicu da su pojedinci u Srpskoj i te kako dobro upoznati sa ovim planom – evo novih detalja iz dokumenata obavještajnih službi koji su u posjedu RTRS-a", a potom dodaje: "Dio aktivnosti obavlja se preko nevladinog sektora, navodi se u dokumentima, riječ je o organizacijama: Omladinski kulturni centar, Zašto ne, Omladinski pokret Revolt, Oštra nula i Geto, svi iz Banjaluke, s ciljem promjena nosilaca vlasti u Republici Srpskoj".

Novi detalji iz dokumenata obavještajnih službi: Tajne aktivnosti preko nevladinog sektora

Iznošenjem ovakvih tvrdnji koje nisu potkrijepljene dokazima, vrši se targetiranje organizacija i njihovih članova te se na to može gledati kao na otvoren poziv na linč. Do sada, navedeni dokumenti koji su u posjedu RTRS-a, a u kojima je navodno plan za rušenje vlasti, niko nije vidio.

Jasno je da RTRS ne izvještava profesionalno i objektivno i da je u službi vladajuće strukture, a ne u službi onih kojima bi trebali biti – građana.

Povodom pomenutog priloga u Dnevniku 2, prozvane organizacije su javnom servisu uputile demanti za lažne optužbe. Demanti je objavljen 27. juna u Dnevniku 2,  

ali nepotpun, u kojem su istakli samo jednu organizaciju, iako su demanti uputile sve prozvane organizacije.

29. juna, portal RTRS-a, prenosi vijest sa Srne gdje Milorad Dodik iznosi niz kritika i optužbi na račun svog politčkog oponenta, ali i na račun novinara. Urednicu na BN televiziji Suzanu Rađen–Todorić i novinara Željka Raljića optužuje da sprovede politike koje nisu u interesu RS i srpskog naroda. "Činjenica je da su dva važna novinara 'BN televizije' provela nekoliko dana na obuci u Londonu kod nekih struktura i zna se zašto je to urađeno. Ako treba reći ću ko je bio - gospođa Suzana/ Rađen i Željko Raljić iz Banjaluke. To svi znamo. Oni su bili logistika za prihvat ovih koji sada dolaze bez obzira što se sada nemušto brane. Moja informacija od juče je da su visokospecijalizovani operativci raspoređeni u Republiku Srpsku. Samo naivni mogu da ne shvate zašto baš u Republiku Srpsku", istakao je predsjednik Srpske.

Dodik: Imam informacije šta je Govedarica pričao po ambasadama

Nakon ovog prozivanja novinara u emisiji "Izazovi" BN televizije rečeno je da je sloboda novinara u Republici Srpskoj na veoma niskom nivou, a novinari nisu zaštićeni.

Potom se oglasio i Klub novinara Banjaluka, oštro osuđujući izjave predsjednika Republike Srpske i navodeći da se ovakvim izjavama ugrožava novinarsko pravo na rad i bezbjednost samih novinara.

Predsjednik Republike Srpske izjavama etiketira i ugrožava bezbjednost novinara

Uzevši u obzir razna istraživanja prema kojima građani vjeruju medijima i više je nego zabrinjavajuća politika izvještavanja javnog servisa Republike Srpske.

impulsportal.net

Dozvoljeno je dijeljenje i kopiranje sadržaja ovog portala na druge portale, stranice ili blogove, uz obavezno navođenje izvora.

joomla share module

NAJPOPULARNIJE

NAJNOVIJE NA PORTALU